عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 9 دی 1402
بازدید : 39
نویسنده : mozhgan

رژیم شوک یک نام عمومی است و برای رژیم‌هایی به کار می‌رود که هدفشان کاهش وزن سریع است. به عبارت دیگر، رژیم شوک واحدی وجود ندارد؛ بلکه چندین نوع رژیم شوک داریم که هر کدام فهرست غذایی خاص خودشان را دارند.

برخی از رژیم‌های شوک مثل رژیم ماست، رژیم تخم‌مرغ و رژیم‌های دیگر وجود دارند که در آن‌ها یک ماده مغذی مورد توجه قرار می‌گیرد و باعث ایجاد یک رژیم غذایی یکنواخت برای مدتی کوتاه می‌شود؛ اما رژیم‌های شوک مختلفی نیز برای کسانی که نمی‌خواهند چنین رژیمی را دنبال کنند، وجود دارد.

با وجود اینکه چالش‌های رژیم شوک با تنوع غذایی گسترده‌ای وجود دارند، اما تمامی رژیم‌های شوک یک هدف مشترک دارند: کاهش بیشترین وزن در کوتاه ترین زمان.

دقیقا به همین خاطر است که تقریبا همه رژیم‌های شوک، برنامه تغذیه‌ای بسیار کم‌کالری از 500 تا 1000 کالری دارند. به این ترتیب کالری مصرفی در طول روز همیشه بیشتر از کالری دریافتی است و میزان کاهش وزن افزایش می‌یابد.

در نهایت باید گفت این رژیم‌های شوک که با نام‌هایی مانند «رژیم لاغری که در 7 روز 11 کیلوگرم وزن کم می‌کنند» یا «رژیم غذایی که در 3 روز 5 الی 6 کیلو وزن کم می‌کنند» شناخته می‌شوند، هرگز نباید برای مدت طولانی اعمال شوند و استفاده از آن‌ها فقط باید تحت نظارت یک متخصص انجام شود.

سایرمقالات ... غذای رژیمی

مزایای رژیم شوک | رژیم شوک چه نکات مفیدی دارد؟

یکی از مزایایی که مدعیان مفید بودن رژیم شوک از آن نام می‌برند، پیشگیری از بیماری‌هایی مثل دیابت و بیماری قلبی است. از طرفی این افراد ادعا دارند که سلامت ذهن افراد نیز به واسطه رژیم شوک افزایش می‌یابد. از ترک پرخوری و افزایش متابولیسم بدن به طور موقت نیز به عنوان دیگر مزایای رژیم شوک نام برده شده است. کاهش وزن سریع هم که بزرگ‌ترین مزیت رژیم‌های شوک محسوب می‌شود.

مضرات چالش رژیم غذایی شوک | آیا رژیم شوک به بدن آسیب می‌رساند؟

اول از همه اینکه رژیم شوک در صورت استفاده طولانی مدت می‌تواند باعث کمبود شدید مواد مغذی در بدن شود. بنابراین پیروی از این رژیم کم‌کالری و بسیار سخت برای بیش از یک هفته توصیه نمی‌شود.

اگرچه رژیم‌های شوک می توانند باعث شوند که در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی کم کنید، اما به همان ترتیب نیز ممکن است روند افزایش وزن را پس از اتمام رژیم تسریع کنند.

رژیم شوک همچون رژیم فستینگ برای افرادی که بیماری‌های مزمن و جدی مانند ناراحتی‌های قلبی یا دیابت دارند، افرادی که سیستم ایمنی حساسی دارند، کسانی که واکنش‌های آلرژیک دارند و همین‌طور خانم‌های باردار و مادران شیرده توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است مشکلات جدی ایجاد کند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com