استانبول بهتر است یا دبی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403
بازدید : 13
نویسنده : mozhgan

استانبول و دبی دو شهر منحصربه‌فرد در همسایگی ایران و از جمله اولین مقاصد پرطرفدار بین ایرانیان است که هر کدام مزایا و معایبی دارند. این دو مقصد گردشگری جز بهترین‌ انتخاب‌ها برای افرادی است که قصد سفری ارزان به خارج را دارند. در استانبول می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی زیبا، تنوع غذایی بالا، سواحل متنوع جذاب، جزیره‌های رویایی و مراکز خرید اروپایی دیدن کنید و در دبی از دیدن برج‌های سر به فلک کشیده، خیابان‌های بزرگ، مراکز خرید لوکس و کویر لذت ببرید.

افرادی که برای اولین بار به دنبال سفر خارجی در نزدیکی ایران هستند حتما استانبول و دبی یکی از انتخاب‌هایشان است و قبل هر چیزی به دنبال اطلاعات کامل هستند تا بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. اینکه استانبول بهتر است یا دبی بستگی به نوع سفر، زمان سفر، بودجه سفر، فصل سفر و بسیاری موارد دیگر دارد تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری برای اینکه به دبی سفر کنید یا استانبول داشته باشید.

هر دو کشور ترکیه و امارات از جمله کشورهای همسایه ایران هستند که یکی در حاشیه خلیج فارس و دیگری در شمال غرب ایران قرار دارد. شهر استانبول در شمال‌غربی منطقه مرمر ترکیه و دبی در جنوب شرقی خلیج فارس قرار دارد و به دلیل نزدیکی این کشورها به ایران دو مقصد پرطرفدار برای سفر خارجی بین ایرانیان است.

سفر به دبی از راه هوایی، دریایی و زمینی و سفر به استانبول از راه زمینی و هوایی امکان‌پذیر است، اما سفر دریایی و زمینی به دلیل مسافت طولانی که دارد کمی سخت و دشوار اما ارزان‌تر از سفر هوایی است.

سایرمقالات... بهترین هتل استانبول

شرایط آب و هوایی استانبول و دبی

در بررسی و انتخاب مقصد و اینکه اساسا استانبول بهتر است یا دبی دانستن وضعیت آب و هوایی این دو مقصد بسیار حائز اهمیت است.

استانبول

استانبول که در حاشیه دریای سیاه قرار دارد از آب و هوای چهار فصل در طول سال برخوردار است و شما هر زمان که به این شهر تاریخی و زیبا سفر کنید می‌توانید از حضور در آن لذت ببرید. اما بهترین زمان برای سفر به استانبول فصل بهار و پاییز است که علاوه‌بر ارزان بودن سفر در این ایام تخفیف‌های بسیاری هم می‌توانید پیدا کنید.

اما دبی به دلیل قرارگیری در منطقه گرمسیری در اکثر ماه‌های سال از آب و هوایی گرم و مرطوب برخوردار است و بهترین زمان برای سفر به دبی بین ماه‌های آذر تا اسفند است که گرما و رطوبت در حد تعادل است و از تابش مستقیم نور خورشید خبری نیست.

راهنمای سفر به دبی

با توجه به اینکه دبی در منطقه‌ای گرم و کویری و استانبول در منطقه‌ای ساحلی با آب و هوایی چهار فصل قرار دارد می‌توان متوجه شد که از نظر شرایط آب و هوایی استانبول و دبی تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. به همین دلیل با اطلاع داشتن از شرایط جوی می‌توانید از نظر اینکه استانبول بهتر است یا دبی بین این دو مقصد گردشگری انتخاب آسان‌تری داشته باشید.

منبع: https://www.nikroz.com/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com